لوگوی گل افسون

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله سعی داریم طرز تهیه کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا باید گفت این کرم خوشمزه و خوش طعم برای پر کردن نون خامه ای، پیراشکی، کیک ها، دسرها، تارت ها و… بسته به علاقه استفاده می شود. رنگ این کرم جذاب زرد می باشد و به نسبت خامه سبکتر است. البته این کرم همانند خامه در گرما ذوب نمی شود.

همچنین باید گفت کرم پاتیسیر یا همان کاستارد یک کرم معروف فرانسوی می باشد و بسیار خوشمزه و خوش طعم است که میتواند جایگزین خامه قنادی باشد و از آن برای تزئین شیرینی ها و کیک ها یا انواع دسر ها استفاده نمود.

در ادامه همراه ما باشید تا با دستور تهیه این کرم بی نظیر آشنا شوید.

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی

مواد لازم برای تهیه کرم پاتیسیر (کرم کاستارد):

زرده تخم مرغ2 عدد
شکریک چهارم پیمانه
شیر1 پیمان
نشاسته ذرت1 قاشق غذا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
کره30 گرم
آرد1 قاشق غذا خوری

رسپی تهیه کرم پاتیسیر (کرم کاستارد)

مرحله اول:

در ابتدا دو عدد زرده تخم مرغ را درون یک کاسه می شکنیم و به مدت 2 دقیقه با همزن (برقی) به خوبی هم میزنیم. سپس بعد از یک دست شدن تخم مرغ ها شکر را اضافه کرده و دوباره با همزن (برقی) هم زده تا زمانی که فرم بگیرد (کشدار شده و حجم بگیرد).

مرحله دوم:

همزن برقی خود را کنار گذاشته و شیری را که از قبل به دمای محیط رسانده ایم، به مواد خود اضافه می کنیم و با یک لیسه یا قاشق به خوبی مواد را هم میزنیم. زمانیکه مواد کاملا مخلوط شدند آرد و نشاسته را الک کرده و به مواد خود اضافه می‌کنیم. به خوبی مخلوط می کنیم تا یک مایع یک دست ابجاد شود.

مرحله سوم:

موادی را که آماده کرده ایم، به درون یک قابلمه کوچک می‌ریزیم و بعد آن را روی یک شعله ملایم قرار میدهیم. مکرر آن را همزده تا موادمان به غلظتی چون فرنی برسد.

مرحله چهارم:

در آخر وانیل و کره را به مواد اضافه کرده و می گذاریم چند دقیقه بر روی شعله قرار داشته باشد. سپس شعله را خاموش کرده و میگذاریم تا کرم پاتیسیر خوشمزه ما خنک شود. توجه داشته باشید یک پارچه نم دار روی ظرف بگذارید تا روی کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) خشک نشود.

زمان آماده سازی : 10 دقیقه

زمان پخت : 10 دقیقه

در نهایت وقتی که کرم پاتیسیر به خوبی سرد شد آن را در یک ظرف در بسته ریخته و در یخچال قرار می دهیم و هر زمان که به آن نیاز داشته باشیم می‌توانیم از آن استفاده نماییم.

البته این دستور تهیه یک کرم پاتیسیر وانیلی بود و اگر میخواهید طعم دیگری را انتخاب نمایید در ادامه همرا ما باشید.

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با طعم های مختلف

کرم پاتیسیر شکلاتی:

برای اینکه یک کرم پاتیسیر شکلاتی داشته باشید در مرحله آخر 50 گرم شکلات تخته ایی سفید یا سیاه را به همراه کره با روش بن ماری ذوب نمایید و به جای وانیل با کره به کرم اضافه نمایید.

کرم پاتیسیر خامه ایی:

برای تهیه کرم پاتیسیر خامه ایی لازم است نصف پیمانه خامه قنادی را همزده تا فرم بگیرد و آن را با کرم خنک شده و یخچالی به خوبی مخلوط نماییم.

کرم پاتیسیر قهوه:

همچنین شما میتوانید از پودر قهوه به میزان 10 الی 30 گرم به شیر خود اضافه نمایید. از  طرفی هم اگر دستگاه اسپرسوساز در دسترس دارید می توانید از عصاره قهوه در زمانی که میخواهید مواد را روی شعله قرار دهید استفاده کنید و آن را به مواد اضافه نمایید.

کرم پاتیسیر میوه ای:

بایستی میوه دلخواهتان را در ابتدا پوره کنید و سپس یک چهارم پیمان از پوره میوه را به کرم پاتیسیر خنک شده و یخچالی اضافه نمایید.

کرم پاتیسیر (کرم کاستارد) با نان بستنی

بعد از این که کرم پاتیسیر دلخواهتان را تهیه کردید، نان های بستنی را کنار یک دیگر چیده و کرم پاتیسیر را بر روی نان بستنی میریزیم. سپس مغزهای آجیلی (بادام،پسته،گردو،فندق و…) را متوسط خورد کرده و به کرم اضافه میکنیم در صورت تمایل میتوانیم از تکه های میوه یا سس شکلات استفاده کرده و مطابق با سلیقه خودمان آن را بعد از مدتی که در یخچال قرار دادیم تزئین نماییم. شما شاهد یک ترکیب خوش طعم و جذاب خواهید بود.

شرکت گل افسون با استفاده از تجهیزات مدرن و با کیفیت بالا و همچنین بدون دخالت دست با رعایت اصول بهداشتی نان های بستنی با کیفتی را تولید می کند. ترکیبات نان بستنی‌های گل افسون از آرد ماکارونی، آرد سفید، آرد کامل گندم و آرد جو می‌باشد که پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی مختلفی را در بر دارند. نان بستنی حصیری تولید شده در گل افسون در دو سایز متفاوت می‌باشد. برای سفارش انواع نان بستنی با کیفیت و مرغوب از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.